AL-'AQLU SALEEM FI JISMI SALEEM. Good mind is in good (healthy) body. Akal yang cerdas terletak pada badan yang cergas
"KECEMERLANGAN DICIPTA OLEH INSAN BIASA YANG BEKERJA SECARA LUAR BIASA..."

KEPADA SEMUA GURU SMAHI YANG ADA INFORMASI, PENGUMUMAN, MEMO, ARTIKEL ATAU ISU2 YANG INGIN DIPOST DI PORTAL INI, BOLEH EMAIL KE ADMIN . INSYA-ALLAH AKAN DI-POST SECEPAT MUNGKIN.

email:
cikgu.enal@gmail.com

"MENDAKAP MARDHATILLAH"

.

.
BARISAN PENDIDIK SMA HIDAYAH ISLAMIAH

Sunday, August 14, 2011

SENAM CERGAS 2011

SENAM CERGAS 2011 adalah satu program jalinan kerjasama antara Unit Kokurikulum dengan Pejabat Belia dan Sukan Daerah Kubang Pasu. Program yang bermula April hingga Julai 2011 melibatkan semua warga sekolah dan juga masyarakat setempat. Program yang amat sesuai dijalankan bagi memupuk gaya hidup sihat dan cergas supaya dapat dipraktikkan di dalam kehidupan seharian murid-murid sejak di alam persekolahan. Program ini dikelolakan oleh jurulatih khas yang dibawa oleh Pejabat Belia dan Sukan sendiri.









Matlamat program ini adalah untuk melahirkan generasi murid yang cergas dan sihat dan memupuk murid sentiasa bersenam di sepanjang minggu dan seterusnya sepanjang kehidupan mereka. Menerusi senam cergas, setiap murid akan tertarik untuk melakukannya kerana senaman ini dilakukan dengan iringan muzik beserta dengan gaya senaman yang dapat menyihatkan tubuh badan. Di samping itu, program ini juga bertujuan membina keyakinan diri murid tidak malu melibatkan diri di dalam aktiviti cergas seperti senam cergas dan sukan.

No comments:

Post a Comment

SEJARAH SEKOLAH

SEJARAH SEKOLAH

MAKSUD BENDERA

MAKSUD BENDERA

LAGU SEKOLAH

LAGU SEKOLAH
"Mendakap Mardhatillah"

HALA TUJU SEKOLAH

HALA TUJU SEKOLAH