AL-'AQLU SALEEM FI JISMI SALEEM. Good mind is in good (healthy) body. Akal yang cerdas terletak pada badan yang cergas
"KECEMERLANGAN DICIPTA OLEH INSAN BIASA YANG BEKERJA SECARA LUAR BIASA..."

KEPADA SEMUA GURU SMAHI YANG ADA INFORMASI, PENGUMUMAN, MEMO, ARTIKEL ATAU ISU2 YANG INGIN DIPOST DI PORTAL INI, BOLEH EMAIL KE ADMIN . INSYA-ALLAH AKAN DI-POST SECEPAT MUNGKIN.

email:
cikgu.enal@gmail.com

"MENDAKAP MARDHATILLAH"

.

.
BARISAN PENDIDIK SMA HIDAYAH ISLAMIAH

Monday, August 15, 2011

LARIAN SINAR Run JERLUN 2011

23 Julai 2011 (Sabtu), satu program Larian SINAR Run JERLUN 2011 telah diadakan sempena KARNIVAL USAHAWAN KEDAH 2011 (KUK2011) yang dianjurkan oleh Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), bertempat di Padang Awam Alor Biak.

Pihak sekolah telah terlibat dalam program ini dengan menghantar peserta seramai 25 orang, iaitu 15 orang pelajar putera dan 10 orang pelajar puteri. Sebanyak 32 buah sekolah (dalam kawasan parlimen Jerlun) terlibat dalam larian ini. Program ini mendapat kerjasama dari Pusat Khidmat Ahli Parlimen Jerlun dan Akhbar Sinar Harian (Kumpulan Krangkraf).



Peserta pelajar putera

Instructor aktiviti pemanas badan


Peserta pelajar puteri




Timbalan Menteri MITI merangkap Ahli Parlimen Jerlun, Dato' Mukhriz Tun Dr Mahathir turut bersama peserta dalam aktiviti pemanasan badan






Peserta sekolah hampir menamatkan larian


Garisan penamat


Apa yang menariknya, pengangkutan bas ke tempat larian diuruskan oleh pihak penganjur di samping setiap peserta dan guru pengiring mendapat t-shirt percuma dan hamper makanan. Penyertaan bagi kategori sekolah adalah percuma. Jarak larian adalah 5km. Hadiah disediakan bagi tempat pertama hingga kesepuluh bagi setiap kategori. Namun, tiada kemenangan yang diraih oleh peserta sekolah.
















No comments:

Post a Comment

SEJARAH SEKOLAH

SEJARAH SEKOLAH

MAKSUD BENDERA

MAKSUD BENDERA

LAGU SEKOLAH

LAGU SEKOLAH
"Mendakap Mardhatillah"

HALA TUJU SEKOLAH

HALA TUJU SEKOLAH