AL-'AQLU SALEEM FI JISMI SALEEM. Good mind is in good (healthy) body. Akal yang cerdas terletak pada badan yang cergas
"KECEMERLANGAN DICIPTA OLEH INSAN BIASA YANG BEKERJA SECARA LUAR BIASA..."

KEPADA SEMUA GURU SMAHI YANG ADA INFORMASI, PENGUMUMAN, MEMO, ARTIKEL ATAU ISU2 YANG INGIN DIPOST DI PORTAL INI, BOLEH EMAIL KE ADMIN . INSYA-ALLAH AKAN DI-POST SECEPAT MUNGKIN.

email:
cikgu.enal@gmail.com

"MENDAKAP MARDHATILLAH"

.

.
BARISAN PENDIDIK SMA HIDAYAH ISLAMIAH

Sunday, August 14, 2011

CERAMAH GEJALA SOSIAL OLEH DON A. SAMAD

Pada 5 April 2011, Kelab Rukun Negara telah menganjurkan satu program ceramah mengenai gejala sosial yang semakin dahsyat meracuni masyarakat terutamanya di kalangan murid/ pelajar sekolah.



Ceramah ini disampaikan oleh aktivis gejala sosial negara, Encik Don A.Samad. Beliau juga merupakan penulis buku bertajuk "Racun Dunia" terbitan Laman Nurani tahun 2006. Ceramah yang diadakan di Surau Al-Hidayah pada jam 3.30 petang melibatkan semua pelajar sekolah.


Ceramah yang berkisarkan kisah benar masyarakat mengenai kemusnahan akibat dadah. Kisah-kisah benar yang dikumpulkan melalui pengalaman penceramah mewawancara para penagih, kisah-kisah di dalam akhbar, kisah-kisah yang diceritakan kembali oleh pihak-pihak yang terlibat semuanya mengenai dadah dan kemusnahan yang dibawanya kepada segenap lapisan masyarakat.


Hari ini dadah merupakan musuh nombor satu negara, menjadi masalah nasional yang perlu ditangani segera. Ini bukanlah sesuatu yang mudah dilaksanakan dengan jumlah para penagih yang dianggarkan seramai 300,000 orang pada tahun 2006




Tujuan program ini diadakan adalah dengan harapan boleh memberi kesedaran kepada murid/ pelajar agar memahami bahawa dadah itu tersangat merbahaya kepada tubuh manusia dan perlu dijauhi sama sekali. Program in berakhir pada jam 5.45 petang dan penceramah dengan ikhlas menghadiahkan beberapa naskah buku "Racun Dunia" kepada beberapa orang guru dan pelajar.

No comments:

Post a Comment

SEJARAH SEKOLAH

SEJARAH SEKOLAH

MAKSUD BENDERA

MAKSUD BENDERA

LAGU SEKOLAH

LAGU SEKOLAH
"Mendakap Mardhatillah"

HALA TUJU SEKOLAH

HALA TUJU SEKOLAH